Framtidens shoppingupplevelse

8 maj 2014

Hösten 2015 öppnas portarna till Mall of Scandinavia i Arenastaden. Med ett stort utbud av butiker och restauranger, nästa generations bioupplevelse och en nordiskinspirerad arkitektur sätter gallerian en helt ny standard för köpcentrum.

Skandinaviens största shoppingcenter omfattar cirka 250 butiksytor och över 100 000 kvm shopping. Dessutom erbjuder Mall of Scandinavia, som ägs av Unibail-Rodamco, bra parkeringsmöjligheter i flera plan med totalt 4 000 parkeringsplatser.

Mode och design 

Mall of Scandinavia får en butiksyta på 101 000 kvm. Det är mer än vad NK, Gallerian, Sturegallerian, Åhléns City och PUB i Stockholm har tillsammans. Shoppingen ska också vara inspirerande i omgivningar som hämtat inspiration från de fyra elementen vatten, luft, eld och jord.

Några av hyresgästerna som valt att etablera sig här är bland annat spanska klädkedjan Mango som kommer att öppna en flaggskeppsbutik med herr- och barnkläder. Till gallerian kommer också Hugo Boss och J.Lindeberg med både herr- och damkollektionen samt internationellt välrenommerade Michael Kors som öppnar sin första butik i ett svenskt köpcentrum.

Fler modekoncept som kommer att finnas på plats är Vila, Jack & Jones, Vero Moda, Selected, Only, Lindex, Gina Tricot, Björn Borg och Oxygene. Likaså kommer besökarna att hitta ett brett utbud inom make-up och skönhet från bland annat L’Occitane och Rituals.

Rikt restaurangliv

Mat och dryck kommer det inte heller att råda någon brist på. Det kommer att finnas en stor variation av kaféer, restauranger och snabbmat. Några exempel är Espresso House, Starbucks och Zócalo med texmex- inriktning. Danska Joe & the Juice öppnar också.

Serviceutbudet växer

När det gäller serviceutbudet kommer bland annat Apoteket Hjärtat, Systembolaget och Synoptik att finnas på plats och intresset för att etablera sig i gallerian ökar ständigt. 

Bioupplevelse i framkant

Mall of Scandinavia kommer att ha Sveriges modernaste biograf, med en bioupplevelse utöver det vanliga. SF Bio gör sin största satsning någonsin och skapar Nordens mest moderna biograf på totalt 9 000 kvm.

Den kommer att bestå av totalt 15 salonger, varav fyra tillhör en VIP-biograf med en egen entré. Här kommer även biobesökarna att kunna njuta av förstklassig måltid från restaurang i regi av en välkänd svensk krögare.

Nyheter